Popular Posts

Saturday 11 February 2012

reban baru lagi

Assalammualaikum wbrt & Selamat Sejahtera

Bila ayam bertambah..reban pun kene tambah. Baru-baru ni aku luaskan lagi kawasan pagar ayam aku..aku nak tambahkan lagi satu reban untuk ayam dewasa nanti. Sekurang-kurangnya ayam-ayam aku tak berasak-asak nak tidur bila dah besar nanti. Reban yang aku baru bina ni sistem terbuka dan binaannya agak rendah sedikit. Ini untuk memberi pengudaraan yang baik dan pengekalan suhu time waktu malam. Kawasan sekitar reban aku tak biarkan ia terbiar camtu je..aku tanam pokok pisang..dgn harapan satu hari nanti aku boleh makan buah pisang free..hehehe..daun pisang plak aku boleh bagi kat ayam aku makan..sumber protein yang baik untuk ayam aku..


 - kawasan baru -

- reban baru -



argemilangfarm

2 comments:

  1. wahhhhh hebat kawan aku sekarang, tahniah tokey ayam

    ReplyDelete
  2. hahaha..belum jadi tokey..baru2 nak belajar..

    ReplyDelete