Popular Posts

Monday 31 October 2011

jual ayam musim hujan

Assalammualaikum & Salam sejahtera..

Tajuk kat atas tu mungkin sesuai dengan apa aku nak bercerita. Hari ni 27/10/2011..dalam masa seminggu dua ni, kesihatan ayam aku agak membimbangkan betul..ada yang mengatuk..ada yang bersin..tapi % dia taklah banyak..1:30 jer. Tapi cuak sampai tak boleh nak tido..

Dengan kuasa Allah SWT dan usaha gigih, Alhamdulillah..ayam aku sihat dan tiada kematian yang berlaku sampai ke hari ini..syukuuurr..yang best lagi, semalam ayam aku dah selamat diborong oleh peraih ayam..sampai terang reban aku..tinggal 45ekor jer dari seratus ekor lebih..nampaknya tak sempat untuk stok raya korban lah gamaknya. Pada mereka-mereka di sekitar reban ayam aku yang bercita-cita nak beli time raya nanti rasa-rasa tak kesampaian lah cita2 tu. Sebab ayam dah nak habis. Kalau nak jugak..sila datang sekarang buat booking..cukup time bleh ambik dengan harga pasaran semasa...hehehehe..ayam masih dalam reban, tapi duit dah masuk..bijak-bijak..sekali lagi aku panjatkan syukur..Amin..

Hari ni aku pening sekali lagi..nak tambah stok anak ayam ke tidak? Nak tambah risau keadaan cuaca sekarang..tak nak tambah, stok ayam dalam reban dah nak habis..aduuhh..pening jugak ni...


argemilangfarm

No comments:

Post a Comment