Popular Posts

Monday 24 October 2011

lakaran reban ayam baru

Assalammualaikum & Salam sejahtera..

Ermmm..sini aku nak share citer pasal aku nak upgrade kawasan sekitar reban ayam aku..reban sedia ada tu aku ingat nak renovat jadi dua level..level atas aku nak buat tempat letak anak ayam yang baru..kat bawah plak aku boleh letak ayam yang dah besar..boleh jimatkan ruang..yang penting jimat duit..hehehe..


Step kedua, aku nak luaskan kawasan pagar luar reban..supaya ayam aku dapat berlari & terbang bebas di sekitar reban. Aku dah belikan pukat ikan lebih kurang 150meter, tinggi 7kaki untuk dijadikan pagar..harga pukat ni murah jer..ketahanan dia pn boleh tahan jugak..tak perlu pagar pakai dawai pn..yang penting pukat tu di pasang kuat dan bahagian bawah dikunci baik..yang penting tiada yang berlubang..



- reban untuk anak ayam kecik aku berteduh -

- dalam reban yang tak seberapa -


- tak nampak ayam sebab semua lepak kat luar reban -

 
- ruang anak ayam aku lepak -



- siap dipagar menggunakan pukat ikan -


- bilalah aku nak tengok semua kawasan berpagar aku ni dipenuhi ayam -



- pokok aku kekalkan sebagai tempat ayam aku berteduh -
 


argemilangfarm

No comments:

Post a Comment