Popular Posts

Monday 10 October 2011

reban ayam baru

Assalammualaikum & Salam sejahtera..

Hari ni aku nak share cerita pasal reban baru aku..28/08/11 masuk je gaji aku terus oder kayu sikit dan zink. Apa nak jadi..jadilah..aku nak gak buat reban ayam baru yg lebih besar dari reban pertama aku..

Time ni bulan posa..buat kerja time puasa ni mencabar betul. Aku sabar & bertahan je..
Hari pertama aku sempat dirikan tiang & rangka atas..plan dia slumber & ringkas jer..petang tak bleh buat kerja..hujan lebat..
Hari ke-2 aku siapkan sepenuhnya reban ayam tak seberapa aku ni..Alhamdulillah semua kerja berjalan lancar..


- baru pacak tiang..nampak senget jer.. -

 
Akhirnya..ayam aku dpt lepak dengan selesa dalam reban yang baru aku siapkan..Sambil menarik nafas lega..aku mengucap syukur atas rezeki yg Allah bagi untuk aku siapkan reban ayam baru aku..

Reban ni aku bahagikan pada dua bahagian..satu utk ayam besar & satu lagi untuk anak ayam. Konsep terbuka dipasang dawai BRC & dawai mata punai (chicken ware mesh). Aku harap ayam aku suka dgn rumah baru mereka..hehehehe..







argemilangfarm

2 comments:

  1. wah,menarik pulak baca pasal ni. tak ramai yang buat DIY dah sekarang ni. best! =D

    ReplyDelete
  2. thanks..saje isi masa lapang..selamat berkenalan..

    ReplyDelete